Ki Meditatie

Fitness voor de geest

Hans Peter Roel heeft een nieuwe eenvoudige meditatiemethode ontwikkeld, dat hij de Ki-meditatie methode noemt. Mediteren is hierdoor voor iedereen eenvoudig toe te passen.
Dagelijks mediteren vergroot je weerstand tegen stress, zowel geestelijk als lichamelijk. Maar niet alleen vanuit medische redenen zou meditatie tot je dagelijkse routine moeten behoren. Mediteren is niets anders dan het trainen van je hersenen, dat de ontwikkeling van je emotionele intelligentie stimuleert en je focus, concentratie en het verruimen van je bewustzijn vergroot.


Langdurige stress belast daarnaast de psyche, wat kan leiden tot depressiviteit en zelfs tot een burn-out. Voldoende aanleiding dus om chronische stress aan te pakken. Het wondermiddel tegen stress heet Ki-meditatie.

Mediteren met je ogen open
Je gaat leren mediteren met je ogen open, gebruimakend van je ademhaling. Daardoor zijn alle voordelen van meditatie gemakkelijk bereikbaar op het moment en de plaats dat het jou uitkomt. Ervaar de rust in je hoofd, terwijl de wereld om je heen vol met lawaai is.

Bij dit boek ontvang je een krachtige gratis Ki ademhaling MP3

Bestellen

Lezersreacties

Ki voor kinderen

Heb het boek gelezen. De oefeningen die er in staan zijn goed toe te passen op je kind. Een waardevol boek!!
Mieke van G. (12 maart 2014)

Recensie NBD/Biblion
Als kind overeind blijven in een drukke, hectische wereld?
Je sterk voelen en je weerbaar opstellen? Ook in lastige situaties?
Het kan!
Want iedereen, groot en klein, heeft een 'Krachtige ik' (Ki); soms (nog) diep verborgen, maar goed te vinden en te activeren. Om dit te doen, als ouder(s) samen met je kind, zijn vier Ki-principes van belang: aandacht in het Ki-punt, ontspan volledig, lichaamsgewicht aan de onderkant en Ki laten stromen. Bij ieder principe horen eenvoudige oefeningen; voor ouders met hun (jonge) kind en voor tieners die hun 'Krachtige ik' samen met een ouder willen ontdekken.
Een aantal andere thema's zijn verbonden met en van invloed op levensenergie: o.a. slapen, voedsel, bewegen, opstaan, de (winter)dip en de kracht van positieve woorden. Ook deze thema's kennen eenzelfde opbouw per hoofdstuk: enige informatie en een aantal oefeningen (jonge kinderen/tieners). Ook al is de Ki-kennis eeuwenoud en vindt die zijn oorsprong in het Verre Oosten, de boodschap en de waarde ervan zijn (ook) in de Westerse wereld nog steeds van belang en kent veel aanhangers en volgers.
Hannelore Rubie (NBD|Biblion recensie 10 juli 2013)

Een heerlijk fris boek met heldere inzichten
14 maart 2013 | Door: SchrijfsEls | 40-49 jaar | Amstelveen

Daarnet heb ik 'Ki voor kinderen' met plezier uitgelezen. Het is een vlot geschreven boekje en het leest ook net zo vlot weg. Het biedt in overzichtelijke hoofdstukken zowel achtergrondinformatie als praktische oefeningen die je met je kind kan doen, om hun 'Krachtige Ik' te leren kennen. De schrijfstijl is niet belerend of coachend, maar doordat het geschreven is vanuit eigen inzichten en ervaring, heeft het een toon van ouder tot ouder (/opvoeder). Daardoor heeft het iets van een zekere herkenning van iets dat je haast vergeten bent. Het boek is zowel een praktisch hulpmiddel als een handboek om er zo nu en dan even bij te pakken. Het laat zien dat een kind een zowel kwetsbaar als kostbaar geschenk is. Daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen. Kinderen hebben dan misschien de toekomst, maar het is aan ons -ouders-de taak om ze daar in het heden bij te begeleiden.

info@nextcompany.nl